9. Vytvořte si film |
Tento výukový kurz vznikl na základě seriálu, který kdysi běžel v časopise BETYNKA
Ahoj kamarádi!
Teď se podíváme na to, jak vlastně vzniká kreslený film. Máte rádi animované pohádky? Z nejrůznějších televizních stanic se jich na nás valí spousta v nejrůznější kvalitě i nekvalitě. Ale jak se to dělá, že se na obrazovce hýbají různé postavičky a další předměty? To si dnes vyzkoušíte se mnou.
Nejprve si vyčaruji malý domeček a popojdu k jeho dveřím. Program je na obrázku:
a výsledek na dalším, ovšem se zavřenými dveřmi:
Nyní bych chtěl dveře postupně otevírat. Podívejte se na výběr předmětů do banky číslo 3. Najdete tam celkem šest dveří od úplně zavřených až po zcela otevřené:
První dveře (zavřené) už jsme dokonce v programu použili. Jestliže ted chcete dveře postupně otevírat, čarujte stále na totéž místo dveře trochu potevřené, pak více pootevřené ... a tak dále až po úplně otevřené. Nevíte-li jak, podívejte se na doplněný program:
Všimněte si, že před čarováním dveří je povel "bez obláčku" , aby otevírání dveří bylo plynulejší. Zkuste, jak to bude vypadat, když tam obláček necháte.
Pokud byste chtěli otevírání buď zrychlit nebo zpomalit, nastavte vyšší nebo nižší rychlost Baltíka:
Můžete použít rychlost 0 až 9. Přitom 0 znamená, že každý další krok nebo čarování musíte potvrdit klávesou, a 9 znamená, že se vše provede okamžitě - vyzkoušejte si!
Úkoly pro vás: Nyní už pro vás jistě nebude problém upravit program tak, abych dveře po otevření zase zavřel, případně je několikrát po sobě otevřel a zavřel. Zkuste si i jinou animaci: najděte si předměty - houby od nejmenší po největší a naprogramujte, jak roste hřib. Nakreslete si sadu vlastních předmětů - "políček filmu" a zanimujte si je v programu.
Nakonec dva větší "domácí úkoly":
[na domovskou stránku] [zpět] [obsah kurzu] [dále]